dinsdag 19 februari 2013

Implementatie van huisstijlen

Een ingrediënt voor de branding, profilering dan wel uitstraling van uw bedrijf is 'corporate identity', in het Nederlands 'huisstijl' genoemd. Dure woorden wellicht, maar het betekent niets meer dan de 'uitstraling' van uw organisatie. Zowel zelfstandigen als wereldwijde bedrijven doen er goed aan om hier goed over na te denken; bij de eerst genoemde groep is dit niet altijd een vanzelfsprekendheid. De uitstraling van uw bedrijf komt tot uiting door middel van visuele aspecten van uw bedrijfsvoering, denkt u aan: briefpapier, website, auto alsook uw eigen presentatie richting de klant, maar ook uw verbale kwaliteiten en van uw medewerkers zijn onderdeel van diezelfde uitstraling. Deze voornoemde elementen maken of u professioneel op uw doelgroep, c.q. klant over komt of niet. De sleutel om goed bij uw (toekomstige) klanten over te komen is uiteraard huisstijl. Dit zijn vaste logo's, vormen, kleuren en lettertypen die uniform op alle communicatiemiddelen van een organisatie van toepassing zijn, waardoor er herkenbaarheid ontstaat. Met die herkenbaarheid ziet een organisatie zichzelf geïdentificeerd en dus hebben we met zo'n huisstijl als het ware een entiteit geschapen waarmee wij naar buiten toe kunnen treden. Vaak ziet u dat de huisstijl kenmerken heeft of associaties vertoont van de doelstelling van zo'n organisatie, zodat ook de kleuren en vormen al verraden wat een organisatie dan wel een bedrijf doet, zonder dat daar al sprake is van enige tekstuele inhoud. Als signbedrijf is bosman al jaren bezig huisstijlen te implementeren op dat vlak waar bosman reklame zich in beweegt: visuele reclame-uitingen. Met het beletteren van auto's, het maken van gevelreclames, uitdenken van bewegwijzering en aanbrengen van raamfolies zijn wij dagelijks druk. Wij zijn constant bewust van de huisstijl van onze klanten en passen die uniform naar de desbetreffende regel toe. Wij dragen zorg voor een goede (digitale) documentatie, zodat de organisatie waarvoor we werken steeds jaren na dato verzekerd is van dezelfde uitstraling: positionering van eventueel te gebruiken logo's, te hanteren kleuren en lettertypes, zodat u de meest optimale uitstraling naar uw doelgroep kunt hooghouden en de mensen die met uw organisatie te maken hebben een professioneel beeld hebben bij wat u doet. Uw trotse bedrijfsidentiteit is bij bosman reklame altijd in goede handen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten