donderdag 28 juni 2018

Raambelettering als reclamemiddel, zo zet u het in!

Bij uw eigen onderneming hoort natuurlijk ook marketing en promotie. Veel ondernemers zetten regelmatig advertenties in dag- en weekbladen en ze laten zich online goed zien. Sociale media en een nette website zijn niet meer weg te denken uit het marketingpakket van bedrijven. Maar wat veel ondernemers vergeten, is dat een bedrijfspand zelf ook als reclamemiddel ingezet kan worden. Met reclameborden, een keurig geveegde stoep, mooie vlaggen en bijvoorbeeld een mooie raambelettering op de ramen is snel duidelijk te maken dat u aanwezig bent en wat u precies doet.





Raambelettering gebruiken als promotie

Raambelettering is een speciale manier van promotie waar veel ondernemers weinig vanaf weten. Doorgaans hebben winkels wel een reclamebord buiten staan en vlaggen aan de gevel zijn ook een veel geziene reclame-uiting, maar raambelettering is soms een ondergeschoven kindje. Niet zelden denken ondernemers dat een naamplaatje bij de toegangsdeur voldoende zichtbaarheid aan de buitenkant is. Zonde, want het kan zoveel opleveren om goed gezien te worden on the spot!




Raambelettering gebruiken om op te vallen; of juist niet


Door raambelettering slim in te zetten, kunt u aan voorbijgangers duidelijk maken dat u er bent en wat u doet. Als er veel lopend publiek langs uw gevel komt of als uw bedrijf zich langs een druk bereden weg bevindt, kan raambelettering in één oogopslag vertellen wat uw bedrijf doet. Zet bijvoorbeeld niet alleen uw bedrijfsnaam en logo op het raam, maar laat ook weten welke diensten of producten u verkoopt. Wilt u het helemaal afmaken, dan is het slim om ook interessante aanbiedingen op het raam te plakken. Natuurlijk kunt u dat doen met opvallende kleuren en verschillende lettertypes om extra op te vallen, maar u kunt ook denken aan het laten aanbrengen van mooi foto's geprint op stickermateriaal.




Soms wordt raambestickering ook ingezet om juist níet op te vallen. 

Dit is aan de orde wanneer uw bedrijfspand zich op een drukke locatie bevindt, maar u tijdens uw kantoorwerk niet constant gestoord wilt worden door voorbijgangers voor het raam bijvoorbeeld. Het is dan een mogelijkheid om folie op het raam te plakken dat niet transparant is, maar wel licht doorlaat. U kunt dan ongestoord werken zonder de hele dag bij kunstlicht te moeten zitten. Wilt u met zulk raamfolie toch nog steeds gebruikmaken van raambelettering, dan kan er tekst worden uitgesneden uit het folie. U zet dan de voordelen van raambelettering in met de voordelen van het afplakken tegelijk. Dat betekent geconcentreerd aan het werk terwijl uw marketing zijn werk buiten doet.




Ben u benieuwd welke mogelijkheden er voor uw bedrijf zijn met raambelettering of andere bestickering? Neem dan gerust contact op om de verschillende opties eens te bespreken (010-4119999), of kijk eens op:

https://www.bosmanreklame.com/producten-van-az/zandstraalfolie/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten